Chia semínka

 a jejich pozitivní účinky využívají některé civilizace již mnoho set let. Věděli jste, že používání těchto semínek sahá až do Aztécké civilizace? V 16. století si Aztékové mysleli, že se jedná o semena bohů.

Je to super potravina

Dnes je již vědecky prokázáno, že se jedná o jedny z nejvíce zdraví prospěšných potravin na planetě. Často jsou řazeny mezi tzv. super-potraviny. Z těchto velmi vyhledávaných a dříve exkluzivních Chia semínek se dnes stal naprosto běžný produkt, který lze běžně zakoupit i v supermarketu.

Doplněk zdravé kuchyně

Velmi často se též přidává jako doplněk k ovocným nápojům, energetickým tyčinkám, nebo cereáliím. Chia semínko je plné hodnotných živin, které mají úžasný přínos pro vaše tělo a celkově zdraví. Konzumace chia semínek např. napomáhá snižování krevního tlaku.

Chia pomáhá v redukci hmotnosti

 Z důvodu vysokého obsahu vlákniny se po jídle obsahujícím Chia semínko budete delší dobu cítit plně nasycení. Budete se cítit opravdu lépe, protože Chia semínka též napomáhají snižování stresu. Kdo konzumuje pravidelně chia semínko, posiluje také kosti a zlepšuje celkové zdraví své pokožky.

Zobrazuji všechny 3 výsledky

Přínosy zařazení chia semínek do jídelníčku:

 

  1. Předchází zácpě – (1/4 šálku semínek obsahuje asi 50% průměrného doporučeného denního množství vlákniny.) Dále se v něm navíc nachází dva druhy vlákniny. Typ, který se mísí s vodou a nazývá se rozpustná vláknina a ten druhý se nazývá nerozpustná vláknina, tato kombinace pro vás znamená, že chia pomáhají přidávat objem a změkčit stolici, což zrychluje a celkově zlepšuje její průchod. Je velmi důležité zvyšovat příjem vlákniny v potravě postupně a doplnit jej vyšším příjmem vody. Tělo se takové pozitivní změně samo přizpůsobí.
  1. Snižuje krevní tlak – semena chia se skládají z vlákniny, omega-3 a antioxidačních polyfenolů. Všechny tyto látky mají pozitivní účinek na játra a krevní oběh, což příznivě ovlivňuje krevní tlak. Chia semínko obsahuje i alfa-linoleovou kyselinu, která přímo blokuje tvorbu krevních sloučenin zvyšujících krevní tlak. Dále obsahuje také vláknité Ligniny, antioxidanty hořčík, vápník a draslík, které poskytují skvělou ochranu proti vysokému krevnímu tlaku. Pravděpodobně mají semínka i vliv na snížení hladiny dusičnanů v krvi, což vede opět ke snížení krevního tlaku.
  1. Pomáhá v redukci hmotnosti – Chia semínka pomáhají kontrolovat přírůstek hmotnosti, zejména bojem proti tendenci přejídat se. Jelikož jsou hydrofilní a tedy při smísení s vodou naberou až 12x na svém objemu a vytvoří želatinovou látku, tato chia želatinová směs (Chia gel) ve vašem jídle způsobí, že se budete cítit plnější po mnohem delší dobu i když porce vlastního jídla byla vlastně menší a energeticky méně náročná. Velmi důležitým doplňkem je však dodržování pitného režimu, který pomůže semínkům pohybovat se snadněji v zažívacím traktu.
  1. Skvělá alternativní potravina pro vegany – když se lidé rozhodnou přejít na veganství, jejich nejdůležitějším zájmem je nahradit živočišné bílkoviny a vápník. Zde je velmi příjemné zjištění, že chia semínka mají více vápníku v poměru ku své váze než běžně konzumované mléčné výrobky. Navíc jsou také bezlepková potravina a proto jsou vhodné pro lidi s alergií na lepek.
  1. Zdroj energie bez kofeinu – chia semínka smísená s vodou vám dodají potřebnou stabilní energii, protože mají vyvážený poměr bílkovin, tuků a vlákniny a tedy nepůsobí negativně na hladinu cukru v krvi.
  1. Snižují významně stres – chia semínko je přeplněné hořčíkem, tento minerál má přímo vliv na udržování nízké hladiny stresového hormonu kortizolu v krvi. Hořčík také pomáhá snižovat celkovou únavu, bolesti hlavy a přispívá ke správné činnosti nervové soustavy.
X